Γιατί να επικοινωνείτε συχνά;
Οι τρέχοντες πελάτες σας είναι ο καλύτερος τρόπος για την ανάπτυξη της οδοντιατρικής σας κλινικής μελλοντικά.
Αρχικά, πολλοί ασθενείς φοβούνται τις οδοντιατρικές θεραπείες. Ο ήχος του τρυπανιού, ο πιθανός πόνος των δοντιών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη θεραπεία, η βελόνα που χρησιμοποιείται για την αναισθησία προκαλούν συχνά στους ασθενείς υψηλά επίπεδα φόβου και άγχους. Συνεπώς όταν οι ασθενείς βρίσκουν έναν οδοντίατρο που εμπιστεύονται, κάποιον που πιστεύουν ότι θα τους ανακουφίσει από τον πόνο και τον θεωρούν ικανό και με δεξιότητες, μένουν πιστοί για δεκαετίες και διστάζουν να τον αντικαταστήσουν με οποιονδήποτε νέο και άγνωστο οδοντίατρο.
Όταν ληφθούν υπόψη όλα τα παραπάνω, οι ασθενείς που σας εμπιστεύονται γίνονται πιστοί ασθενείς και συμβάλλουν στην επιτυχία της κλινικής σας για πολλά χρόνια που θα ακολουθήσουν. Μπορεί επίσης να σας φέρουν τα παιδιά και τους συγγενείς τους, καθώς και να σας συστήσουν σε φίλους και σε γνωστούς τους. Γι’ αυτό είναι απολύτως λογικό να συσφίγγετε τη σχέση με τους τρέχοντες ασθενείς σας και να ενισχύετε ακόμα περισσότερο την αφοσίωσή τους, μέσω εργαλείων παρακολούθησης, όπως συστηματικές και αυτοματοποιημένες κλήσεις και μηνύματα, για να επικοινωνείτε αποτελεσματικά και γρήγορα με τους ασθενείς.
Από αυτή την άποψη, οι κλήσεις και τα μηνύματα που θα αναπτύξουν την επιχείρησή σας πρέπει να περιλαμβάνουν:
- Υπενθυμίσεις για προγραμματισμένα ραντεβού
- Οδηγίες για το τι πρέπει να κάνετε μετά τη θεραπεία
- Προσκλήσεις για περιοδικούς ελέγχους
- Οδηγοί στοματικής φροντίδας για παιδιά και μέλη της οικογένειας
- Πρόσθετη επικοινωνία
Καθένα από αυτά τα μηνύματα λειτουργεί σαν μία σημαντική ευκαιρία για την παροχή καλύτερης φροντίδας στους ασθενείς, υποστηρίζοντας παράλληλα την επιχειρηματική ανάπτυξη για την οδοντιατρική κλινική. Παρακάτω τα μέρη του άρθρου αναλύουν τις παραλλαγές επικοινωνίας.
1 – Υπενθυμίσεις προγραμματισμένων ραντεβού
Ανεξαρτήτως των οδοντιατρικών υπηρεσιών που παρέχετε, είναι σημαντικό να έχετε τους αριθμούς κινητών και τις διευθύνσεις e-mail των ασθενών σας και να χρησιμοποιείτε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα για να τους στέλνετε υπενθυμίσεις σε προγραμματισμένα ραντεβού στην κλινική σας. Ιδανικά τέτοιου είδους υπενθυμίσεις αποστέλλονται μέσω SMS αμέσως μετά τον προγραμματισμό των ραντεβού, καθώς και μία ημέρα πριν από την επίσκεψη. Οι υπενθυμίσεις πρέπει επίσης να επιτρέπουν στους ασθενείς να αποθηκεύουν τις λεπτομέρειες του ραντεβού στο ηλεκτρονικό τους ημερολόγιο καθώς και να επιβεβαιώνουν την άφιξή τους, ή να προγραμματίζουν εκ νέου ηλεκτρονικά ραντεβού, εάν χρειάζεται. Αυτά τα μηνύματα πρέπει να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες στον ασθενή, όπως τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου της κλινικής, λεπτομέρειες της προγραμματισμένης θεραπείας (π.χ. χειρουργική επέμβαση εμφυτεύματος) και πληροφορίες για όλη την προετοιμασία που απαιτείται για τη θεραπεία (π.χ. να έχει πάρει ορισμένα φάρμακα ή/ να μη φάει πριν από το πρωινό ραντεβού).
Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τα περιστατικά «μη εμφάνισης» στην κλινική σας και να βεβαιωθείτε ότι οι ασθενείς θα φτάνουν σχεδόν πάντα έτοιμοι για τη θεραπεία. Αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση της αποτελεσματικότητας (λιγότερος χρόνος αναμονής, λιγότερες κενές συνεδρίες, καλύτερη χρήση του χρόνου των οδοντιάτρων). Επιπλέον δεσμεύοντας τον ασθενή με αυτές τις ειδοποιήσεις, μπορείτε να αυξήσετε τις πιθανότητες διατήρησης των ασθενών (οι οποίοι διαφορετικά μπορεί να επιλέξουν άλλους οδοντιάτρους ή να αποφύγουν την οδοντιατρική θεραπεία για διάφορους λόγους – φόβο, κόστος κ.λπ.).
Στην DentQ, στέλνουμε συχνά SMS και υπενθυμίσεις στους ασθενείς, για να διασφαλίσουμε ότι θα έρθουν για την οδοντιατρική σάρωση σε ένα από τα κέντρα μας και θα επιστρέψουν στην κλινική μας για να ελέγξουν τα αποτελέσματα της σάρωσης με τον οδοντίατρό τους. Καθώς έχουμε συνεργαστεί με εκατοντάδες χιλιάδες ασθενείς σε 6 χώρες, μπορούμε να σας διασφαλίσουμε ότι πρέπει να κάνετε το ίδιο, εάν δε θέλετε να χάσετε ασθενείς και εάν θέλετε να μειώσετε τα περιστατικά μη εμφάνισης.
Σημείωση: Η συνεργασία με την DentQ είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι δε θα χάσετε τους ασθενείς σας, όχι μόνο επειδή φροντίζουμε και στέλνουμε μηνύματα και υπενθυμίσεις, αλλά και επειδή είμαστε ανεξάρτητοι και δεν προσφέρουμε καμία οδοντιατρική θεραπεία, επομένως θα σας στέλνουμε πάντα πίσω τους ασθενείς για να ολοκληρώσετε τη θεραπεία τους.
2 – Οδηγίες για το τι πρέπει να κάνετε μετά τις συνεδρίες θεραπείας
Η συμμόρφωση των ασθενών είναι το κλειδί για μια επιτυχημένη θεραπεία. Για παράδειγμα, η λήψη των απαιτούμενων αντιβιοτικών μετά από μια χειρουργική επέμβαση εμφύτευσης συμβάλλει στην μείωση επιπλοκών και η αποφυγή ζεστών φαγητών και ροφημάτων για μία ή δύο ημέρες μπορεί να επιταχύνει την επούλωση της επέμβασης. Οι επιτυχημένες θεραπείες θα σας εξοικονομήσουν χρόνο από την οδοντιατρική καρέκλα (λόγω λιγότερων επιπλοκών) και χρόνο υποστήριξης (π.χ. τηλεφωνική υποστήριξη) και θα οδηγήσουν σε πιο ικανοποιημένους ασθενείς που θα παραμείνουν πιστοί σε εσάς και θα προτείνουν τις υπηρεσίες σας σε άλλους. Επομένως η καλύτερη συμμόρφωση και οι πιο επιτυχημένες θεραπείες βοηθούν την κλινική σας να αναπτυχθεί.
Όταν οι ασθενείς ολοκληρώνουν τις συνεδρίες θεραπείας είναι λιγότερο συγκεντρωμένοι (και ίσως λίγο ναρκωμένοι ή πονούν). Γι’ αυτό ενδέχεται να μη θυμούνται καλά τις προφορικές οδηγίες που τους παρέχετε εσείς ή ο βοηθός σας. Αυτό μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις της θεραπείας. Συνεπώς θα ήταν καλύτερα να τους παρέχετε και γραπτές οδηγίες, μέσω e-mail, εντύπων ή SMS. Μια άλλη δυνατότητα, εάν συμφωνούν οι ασθενείς σας, είναι να χρησιμοποιήσετε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων για να τους στέλνετε καθημερινά SMS (ή ακόμα και δύο φορές την ημέρα) για να τους υπενθυμίζετε να παίρνουν την αντιβίωσή τους, την κατάλληλη στιγμή.
Εν συντομία: Μηνύματα -> καλύτερη συμμόρφωση -> υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας -> σημαντική ανάπτυξη της κλινικής.
3 – Προσκλήσεις για περιοδικούς ελέγχους
Αυτός ο τύπος επικοινωνίας αφορά κυρίως τους γενικούς οδοντιάτρους, οι οποίοι συχνά εξυπηρετούν ασθενείς για πολλά χρόνια συνεχώς. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι προσκλήσεις για περιοδικούς ελέγχους, για παράδειγμα επιθεώρηση της κατάστασης των δοντιών μία φορά το χρόνο, μπορούν να οδηγήσουν σε υψηλή αύξηση του εισοδήματος της κλινικής, βελτιώνοντας παράλληλα σημαντικά την οδοντική υγεία του ασθενούς.
Η ιδέα είναι απλή: να κάνετε έναν ετήσιο έλεγχο στο στόμα του ασθενούς σας, όπως ακριβώς ελέγχουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας. Για να τους ενθαρρύνετε, μπορείτε να στέλνετε ένα αυτοματοποιημένο SMS ή να καλέσετε απευθείας καθέναν από τους ασθενείς σας μία φορά το χρόνο, προσκαλώντας τους για επίσκεψη, όπου θα λάβουν υπηρεσία λεύκανσης δοντιών και βαθύ καθαρισμό σε λογική τιμή, σε συνδυασμό με τον έλεγχο που αναφέραμε παραπάνω (ίσως και δωρεάν!) και συζήτηση για τις συστάσεις του οδοντιάτρου. Σε μια τέτοια περίπτωση, εσείς, ως οδοντίατρος, μπορείτε:
- Να ακούσετε τα παράπονα των ασθενών σας και να συζητήσετε τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν
- Να πραγματοποιήσετε έλεγχο και οπτική επιθεώρηση του στόματος και των δοντιών
- Να συστήσετε ακτινογραφίες ή άλλες υπηρεσίες οδοντιατρικής απεικόνισης σε εξωτερικά διαγνωστικά κέντρα, εάν χρειάζεται
- Να συζητήσετε την κατάσταση του στόματος με τον ασθενή και να προτείνετε τρόπους διατήρησης καλής υγιεινής
- Να προτείνετε μελλοντικές θεραπείες με βάση τα ευρήματα του ελέγχου
Ποιο από αυτά τα 5 σημεία του ραντεβού για οδοντιατρικό έλεγχο πιστεύετε ότι θα αυξήσει περισσότερο την αφοσίωση των ασθενών σας;
Τα σημεία 4 και 5 ενδέχεται να παρουσιάζουν ευκαιρίες για πώληση προϊόντων και υπηρεσιών. Τι γίνεται όμως με την πρόκληση της αφοσίωσης; Μπορεί να σας εκπλήσσει, αλλά στην πραγματικότητα το πρώτο σημείο, το να ακούτε τους ασθενείς σας, μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα στο να κρατήσετε τους ασθενείς σας χαρούμενους και πιστούς σε σας. Αφιερώστε πέντε λεπτά από το χρόνο σας για να ακούσετε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ τους ασθενείς σας και αμέσως θα αρχίσουν να σας αντιλαμβάνονται ως έναν εξαιρετικό οδοντίατρο (και δικαίως!). Οι γιατροί, συμπεριλαμβανομένων των οδοντιάτρων, συχνά δεν αφιερώνουν αρκετό χρόνο στο να ακούν τους ασθενείς τους. Επομένως η συμπερίληψη πέντε λεπτών καθαρής ακρόασης στα ετήσια ραντεβού σας μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση των ασθενών.
Φυσικά και τα 5 παραπάνω σημεία έχουν ως αποτέλεσμα μακρύτερο και ισχυρότερο δεσμό ασθενή-οδοντίατρου, καλύτερη οδοντική υγεία για τον ασθενή (και αποφυγή φθοράς του στόματος), καθώς και περισσότερες ευκαιρίες εξυπηρέτησης για τον οδοντίατρο και αυξημένες συστάσεις από στόμα σε στόμα που οδηγούν στην ανάπτυξη της κλινικής.
Έτσι εάν είστε γενικός οδοντίατρος, η καλύτερη επιχειρηματική συμβουλή που μπορούμε να σας δώσουμε είναι να χρησιμοποιήσετε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα για την αποστολή προσκλήσεων για ετήσιους ελέγχους σε όλους τους ασθενείς σας. Μην το αναβάλλετε γιατί όσο πιο γρήγορα το εφαρμόσετε, τόσο πιο γρήγορα θα αναπτυχθεί η κλινική σας!
4 – Οδηγοί στοματικής φροντίδας για παιδιά και μέλη της οικογένειας
Εάν παρέχετε οδοντιατρικές υπηρεσίες σε παιδιά και νήπια, μπορείτε να αξιοποιήσετε τις μεταβαλλόμενες ανάγκες που θα έχουν όσο μεγαλώνουν. Μόλις λάβετε την ημερομηνία γέννησής τους και τα στοιχεία επικοινωνίας των γονιών τους, μπορείτε να έχετε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα αλληλογραφίας που στέλνει οδηγούς στοματικής υγιεινής, ανάλογα με την ηλικία, για να βοηθήσετε τους γονείς να ελέγχουν καλύτερα τη στοματική υγιεινή των παιδιών τους. Για παράδειγμα, οδηγίες για την ηλικία κατά την οποία εμφανίζονται τα πρώτα δόντια, πότε αρχίζουν να βγαίνουν τα μόνιμα δόντια, πότε πρέπει να εξεταστούν πρώτη φορά για ενδεχόμενες ορθοδοντικές υπηρεσίες κ.λπ.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτούς τους οδηγούς για να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη μεταξύ των γονέων και επίσης να προτείνετε περιοδικές επισκέψεις των παιδιών στην κλινική σας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ειδικά αν εστιάσετε στην παιδοδοντιατρική, μπορείτε να στείλετε κινούμενα σχέδια/παιχνίδια/σύντομα βιβλία/βίντεο/τραγούδια/οδοντόβουρτσες που βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν περισσότερα για τη στοματική υγιεινή και παράλληλα να διασκεδάσουν, έτσι ώστε τα παιδιά και οι γονείς τους να μάθουν να σας εμπιστεύονται ακόμα περισσότερο.
5 – Πρόσθετες ενέργειες επικοινωνίας
Δεν πρέπει ποτέ να κατακλύζετε τους ασθενείς σας με πάρα πολλά μηνύματα, κλήσεις και email. Εξάλλου η στοματική υγιεινή είναι ένα μικρό μέρος της καθημερινότητάς τους. Ωστόσο μπορεί να σκεφτείτε πρόσθετες και σχετικές ευκαιρίες για να ασχοληθείτε μαζί τους. Για παράδειγμα μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να τους στείλετε:
- Ευχές γενεθλίων
- Ανακοινώσεις για νέες υπηρεσίες που μπορεί να τους αφορούν
- Προσκλήσεις για υπηρεσίες ανάλογα με την ηλικία τους (π.χ. ορθοδοντική για νέους ενήλικες)
- Ανακοινώσεις για νέα κλινική
Μπορείτε να σκεφτείτε άλλες ευκαιρίες για να προσελκύσετε τους ασθενείς σας; Μάλλον υπάρχουν πολλά περισσότερα και απλώς χρειάζεται να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να τα αναζητήσετε.
Περίληψη
Ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων (SMS, email ή φωνητικά μηνύματα) μπορεί να αποδειχθεί το καλύτερο εργαλείο για την υποστήριξη της ανάπτυξης της κλινικής σας. Ειδικά αν ασκείτε γενική οδοντιατρική και θέλετε να κρατήσετε πιστούς τους ασθενείς σας για πολλά χρόνια. Επιπλέον οι περιοδικοί έλεγχοι μπορεί να επιταχύνουν ακόμη περισσότερο την ανάπτυξη σας. Σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να εξερευνήσετε και να επενδύσετε σε τέτοια συστήματα ανταλλαγής μηνυμάτων, εάν θέλετε η κλινική σας να ευδοκιμήσει.
Στη DentQ, είμαστε περήφανοι που είμαστε οι επιχειρηματικοί εταίροι χιλιάδων οδοντιάτρων σε όλο τον κόσμο και που τους παρέχουμε εργαλεία, τεχνολογίες και περιεχόμενο, με το οποίο μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή τους να αναπτυχθεί. Είτε συνεργάζεστε μαζί μας, είτε όχι, μη διστάσετε να επισκεφθείτε ξανά το ιστολόγιό μας και να εγγραφείτε στη σελίδα μας στο Facebook για να διαβάσετε παρόμοια άρθρα που μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη δική σας οδοντιατρική επιχείρηση.