Δρ. Riccardo Bisegna
Πρακτική Οδοντιατρική– Dr. Riccardo Bisegna
Via Conte Verde, 41 – 00185 Roma (RM)
+39 06 77071927
[email protected]
https://www.riccardobisegna.it
Συνέντευξη με τον Δρ. Riccardo Bisegna
Γιατί επιλέξατε να γίνετε οδοντίατρος; Πόσα χρόνια εμπειρία έχετε αποκτήσει;
Η επιλογή μου να ασκήσω αυτό το επάγγελμα προέρχεται από τη δεκαετία του ’90, μια περίοδο κατά την οποία οι νέοι άρχισαν να νιώθουν έντονη αβεβαιότητα για την μελλοντική τους εργασία. Το να είμαι μέλος μιας ήδη ενεργής οικογενειακής επιχείρησης μου επέτρεψε να αποφύγω τον κίνδυνο κρίσης και γι’ αυτό αποφάσισα να παρακολουθήσω το Τμήμα Οδοντιατρικής και Οδοντιατρικών Προσθετικών στο Πανεπιστήμιο «La Sapienza» της Ρώμης.
Παραδόξως ο πατέρας μου διαφώνησε με την επιλογή μου, παρόλο που ήταν και ο ίδιος αναγνωρισμένος οδοντίατρος, επιθυμώντας αντ’ αυτού να ακολουθήσω καριέρα ως ιατρός. Ήθελα να ακούσω τη συμβουλή του και έτσι αποφάσισα να συμμετάσχω σε έναν επίσημο διαγωνισμό και κατά μία διαβολική σύμπτωση, ήμουν μεταξύ των επιτυχόντων την ίδια μέρα που έμαθα ότι είχα περάσει και τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Οδοντιατρική Σχολή. Μετά από σχεδόν 30 χρόνια εμπειρίας, μπορώ να πω σήμερα ότι δεν έχω αμφισβητήσει την επιλογή μου. Σίγουρα είναι ικανοποιητικό, αν και πάντα θα έχω την περιέργεια γιατί ο πατέρας μου είχε ένα τόσο διαφορετικό όραμα για μένα!
Τι είδους θεραπείες ή υπηρεσίες παρέχετε στους ασθενείς σας; Έχετε κάποια συγκεκριμένη ειδίκευση;
Στο ιατρείο μου ασχολούμαι κυρίως με την περιοδοντολογία, την εμφυτευματολογία και τα προσθετικά. Πάντα με ενδιέφερε το τελευταίο και έχω επενδύσει αρκετή προσωπική προσπάθεια σε αυτόν τον τομέα. Τα τελευταία χρόνια έχω αναπτύξει έντονο πάθος και με τη γναθολογία (αναμόρφωση δοντιών), ένα θέμα που μέχρι σήμερα δεν έχει διερευνηθεί αρκετά και υπάρχουν αρκετά περιθώρια ακόμα, όσον αφορά τι πρέπει να μάθουμε.
Θα μπορούσατε να περιγράψετε ένα ενδιαφέρον ή ασυνήθιστο περιστατικό που αντιμετωπίσατε;
Ένα ενδιαφέρον και να τολμήσω να πω αστείο για τη μοναδικότητά του περιστατικό, είναι ένας ασθενής μου που είχε χάσει ένα μπροστινό δόντι, στην προσπάθειά του να βοηθήσει ένα συνάδελφο να μετακινήσει ένα γραφείο, χτυπώντας σοβαρά το πρόσωπό του πάνω στο γραφείο.
Από κλινική άποψη, το περιστατικό ήταν πολύ ενδιαφέρον γιατί απαιτούσε πλήρη διαχείριση και αρκετή γνώση όλων των τομέων, εμφυτευμάτων, περιοδοντικών, αναδιαμόρφωσης, προσθετικών και προφανώς αισθητικών.
Στο τέλος και ο ίδιος ο ασθενής παθιάστηκε με το περιστατικό και εκτίμησε τόσο πολύ το αποτέλεσμα που ήθελε μία θήκη ίδια, δίπλα στο δόντι που επισκευάστηκε!
Υπάρχει κάποια καινοτόμος οδοντιατρική τεχνολογία που εκτιμάτε και πιστεύετε σε αυτήν ιδιαίτερα;
Πάντα ένιωθα ότι δεν είμαι ιδιαίτερα παθιασμένος με την τεχνολογία, αλλά έπρεπε να αλλάξω γνώμη από τότε που άρχισα να χρησιμοποιώ τον ενδοστοματικό σαρωτή. Το εκτιμώ πολύ, καθώς μου επιτρέπει να επαληθεύσω και να σχεδιάσω το κάθε περιστατικό πριν το χειρουργείο και να δείξω στον ασθενή ποιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα. Πιστεύω ότι θα λάβει μεγάλη προσοχή σε μελέτες, παρόλο που δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο σήμερα (τα δεδομένα δείχνουν ότι μόνο το 10-15% των οδοντιάτρων το χρησιμοποιεί)
Ένα προτεινόμενο άρθρο που πρέπει να διαβάσουν οι οδοντίατροι:
Είναι ένα άρθρο που προτείνω πάντα στους συναδέλφους και παρόλο που είναι λίγο παλιό, εξακολουθεί να παραμένει ακρογωνιαίος λίθος της σύγχρονης οδοντιατρικής, με πολλές κλινικές επιλογές, βασισμένες σε αυτό:
Η επίδραση της απόστασης από το σημείο επαφής μέχρι την κορυφή του οστού στην παρουσία ή απουσία της μεσοδόντιας θηλής – PubMed – D P Tarnow 1, A W Magner, P Fletcher
Σύνδεσμος: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1474471/
Θα μπορούσατε να μοιραστείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές για τους οδοντιάτρους σχετικά με την λειτουργία της επιχείρησής τους;
Η συμβουλή μου για τη διαχείριση της επιχείρησης είναι να προσπαθήσουμε, αν είναι δυνατόν, να κοιτάξουμε την επιχείρηση από έξω, για να εστιάσουμε καλύτερα σε τομείς βελτίωσης και να αφοσιωθούμε πλήρως στην εξυπηρέτηση των ασθενών μας, όσον αφορά την προσοχή, την ακρόαση, την ευγένεια και την εξυπηρέτηση πελατών γενικότερα.
Πώς προωθείτε την επιχείρησή σας; Τι λειτούργησε για σας;
Αν και νιώθω ότι επιστρέφω στην προηγούμενη απάντηση, πρέπει να τονίσω την αφοσίωση μου στην προσοχή που δίνω στις ανάγκες των ασθενών μου, τους αφιερώνω χρόνο και χώρο και τους λέω σχόλια για οτιδήποτε συμβαίνει. Για παράδειγμα, αν ένας ασθενής παραπέμψει άλλους ασθενείς σε μένα, θα βρω έναν τρόπο να τον ανταμείψω και αυτό με τη σειρά του με ανταμείβει.
Συγκεκριμένα, κανένας ασθενής που υποβλήθηκε σε οδοντιατρική επέμβαση από εμένα, έστω και μια απλή επέμβαση, δε θα φύγει από το ιατρείο μου χωρίς να παραλάβει ένα κουτί με όλα τα φάρμακα που θα χρειαστεί τις επόμενες μέρες, άρα δε θα χρειαστεί να περάσει από φαρμακείο.
Πώς χαλαρώνετε μετά τη δουλειά;
Παίζω με την κόρη μου που είναι ακόμα πολύ μικρή και έχω ακόμα χρόνο να το απολαύσω!
Τι θα μπορούσε να εμποδίσει την ανάπτυξη του επαγγέλματός σας; Πώς μπορείτε να ξεπεράσετε αυτό το εμπόδιο;
Ο βασικός εχθρός της επιχείρησής μας είναι ο ίδιος μας ο εαυτός. Αν έχουμε καλή θέληση, φαντασία και δέσμευση στην επιχείρησή μας κάθε μέρα, θα πάει μόνο μπροστά. Απαιτεί συνέπεια, αφοσίωση και πάθος γι’ αυτό που κάνεις, αρκεί να είναι ειλικρινές πάθος. Αντίθετα η έλλειψη αυθεντικότητας μπορεί να γίνει αντιληπτή και να αποβεί μη παραγωγική
Έχετε προγραμματίσει κάτι νέο για την επαγγελματική σας δραστηριότητα στο επόμενο διάστημα;
Για την επόμενη χρονιά σχεδιάζω να δουλέψω πολύ με τη ψηφιακή επικοινωνία και τα social media και θα ήθελα επίσης να παρακολουθήσω μερικά εκπαιδευτικά βίντεο με άλλους συναδέλφους εκτός οδοντιατρικού κλάδου, για να μιλάω στους ασθενείς περισσότερο για την υγιεινή του στόματος.